Tule mukaan PiKe-kehittäjäksi!- kolmiosainen valmennusohjelma asiakaspalveluun Tampereella ja Jyväskylässä

Valmennusohjelma

Valmennusohjelmaan mahtuu rajattu määrä työntekijöitä PiKe-kirjastoista. Tampereen valmennuspäiviin pääsee 60 osallistujaa ja Jyväskylän valmennuspäiviin 60 osallistujaa. Lähtökohtaisesti Keski-kirjastoista osallistutaan Jyväskylän koulutuksiin ja PIKI-kirjastoista Tampereen koulutuksiin. Asiakaspalveluvalmennus on kolmiosainen eli kaikki kolme valmennuspäivää sisältyvät osallistujien ohjelmaan.

Osallistujat välittävät opittuja asioita omiin yksiköihin, toimivat asiakaspalvelun tukihenkilöinä, sparraajina ja lähettiläinä. Kohderyhmänä ovat erityisesti asiakaspalvelutyötä tekevät sekä yksiköiden esimiehet. Tarkoitus on, että työyksiköt itse valitsevat osallistujan. Kustakin kirjastosta/osastolta mukaan mahtuu 1-2 osallistujaa. Koulutuspaikkojen jakaantumisessa otamme huomioon sen, että paikkoja riittää tasaisesti koko PiKe-alueelle.

Ilmoittautuminen valmennusohjelmaan tästä 7.10. mennessä

Valmennuspäivä 1: Asiakaslähtöinen kulttuuri

To 15.11. klo 9.30-15 Jyväskylä, Unonsali
Pe 16.11. klo 9.30 -15 Tampere, Luentosali Kuusi & Pihlaja (HUOM! Päivä muuttunut alustavasta tiedosta)

Asiakaslähtöisen kulttuurin valmennuspäivässä pohdimme sekä sisäistä että ulkoista asiakaskokemusta.  Rakennamme suunnitelman sille, miten asiakaskokemus on tulevaisuudessa samanlainen kaikissa PiKe-kirjastojen kanavissa. Asiakaspalvelun kehittämisessä painottuvat erityisesti dialogisuuden, sparrauksen ja palautteen antamisen ja saamisen taidot. Erityisesti itsensä johtamisen taitoihin kiinnitetään huomiota.

Valmennuspäivä 2: Uusi yhteisöllisyys ja vuorovaikutus

Ti 27.11. klo 9.30–15 Tampere, Luentosali Lehmus
To 29.11. klo 9.30–15 Jyväskylä, Unonsali

Tässä valmennuspäivässä vahvistamme PiKe-kirjastojen yhteisöllisyyttä ja yhdessä tekemisen kulttuuria. Harjoittelemme keinoja vuorovaikutuksen vahvistamiseen ja keskinäisen yhteistyön rakentamiseen. Pohdimme myös työkaluja osallistavan ilmapiirin tukemiseen ja luottamuksen vahvistamiseen.

Valmennuspäivä 3: Uudet työkalut ja digitaalisuus

Ti 11.12. klo 9.30–15 Tampere, Luentosali Lehmus
To 13.12. klo 9.30–15 Jyväskylä, Unonsali

Tässä valmennuspäivässä tunnistamme asiakaslähtöisyyttä tukevia digitaalisia työkaluja, joita voimme hyödyntää oman työn ja asiakaspalvelun tukena. Kuulemme myös esimerkkejä muilta toimialoilta siitä, miten uusia työkaluja on otettu onnistuneesti käyttöön. Pohdimme myös tulevaisuuden mahdollisuuksia ja sitä, mitä digitalisaatio mahdollistaa PiKe-kirjastojen toiminnassa esimerkiksi tekoälyn ja bottien avulla.

 

PiKen asiakaspalvelukoulutukset

Osallistavien koulutusten tavoitteena on haastaa entistä ajattelua, luoda yhdessä uusia toimintatapoja sekä uutta työntekemisen kulttuuria. Koulutuksissa haetaan yhdessä digitalisaation mahdollisuuksia sekä käytäntöjä siihen, miten teknologiaa on mahdollista soveltaa asiakaspalvelukokemuksessa. Päämääränä asiakaspalvelun monikanavainen kehittäminen sekä vuoropuhelu organisaation sisäisesti. Koulutuksen keskiössä on asiakaslähtöisyys ja vahva vuorovaikutteinen asiakaspalvelu.

Asiakaspalvelukoulutukset rakentuvat sekä kaikille avoimista Inspiraatiopäivistä että rajatummalle osallistujajoukolle tarkoitetusta valmennusohjelmasta.

Lue lisää Piken asiakaspalvelukoulutuksista syksyn koulutuskalenterista.

PiKen asiakaspalvelukoulutukset toteutetaan yhteistyössä Goforen kanssa.

Lisätietoja:

Projektisuunnittelija
Salla Hyökki
[email protected]
040 800 7821

 

1 ajatus aiheesta “Tule mukaan PiKe-kehittäjäksi!- kolmiosainen valmennusohjelma asiakaspalveluun Tampereella ja Jyväskylässä”

  1. Paluuviite: Innostu kehittämään asiakaskokemusta! – PiKen Inspiraatiopäivät 23.10. TRE ja 25.10. JKL – PiKe-Extra

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *