Lainattava tai koettava AR- tai VR-elämys

Luet parhaimillaan 0 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
    • #28438 Vastaa
      Leena Parviainen

      Ideana on kehittää kirjastotilassa käytettäviä lisätyn todellisuuden tai virtuaalitodellisuuden sisältöjä käytettäväksi joko asiakkaan omalla laitteella tai kirjastosta saatavalla laitteella. Asiakas voisi käyttää sisältöjä itsenäisesti tai ohjatusti osana jotakin tapahtumaa kuten vinkkausta tai ryhmäkäyntiä. Alkuperäinen idea on peräisin AKE PiKen Virtuaaliympäristöt-koulutuksesta.

      • voi käyttää kirjavinkkauksessa (täytyisi kehittää tosi suoraviivainen tapa jolla kirjaston henkilöstö voisi tuottaa näitä (MN))
      • kirjavinkkejä, tunnelmia, ääniä, hahmoja
      • Yhteistyössä jonkun kustantamon tai kirjailijan kanssa?
      • erilaisia vaihtoehtoja (valitse elämyskierros)
      • AR-kirjavinkkaus, jossa kirjojen henkilöhahmot tai satuolennot kertoisivat itsestään kertovista kirjoista tai omista tarinoistaan
      • hahmot voisi olla piilotettu ympäri kirjastoa ja ne saisi näkyviin vaikka QR-koodin avulla
      • Lapset/nuoret ja opetukselliset aineistot potentiaalinen alue myös

       

      https://pleasantonlibrary.zendesk.com/hc/en-us/articles/360021404251-Virtual-Reality-at-the-Library

      http://library.ifla.org/2133/1/075-greene-en.pdf (McGill University Libraryn kokemuksia)

Luet parhaimillaan 0 vastausketjuja
Vastaa aiheeseen: Lainattava tai koettava AR- tai VR-elämys
Tietosi: